Djurens Ö

fredag 16 oktober 2009 12:00-13:00, Scandic Hotel InfraCity Kanalv 10 C 19461 Upplands Väsby

Djur och naturvårdsarbeten handlar oftast om att rädda hotade arter, eller hotade biotoper som är viktiga för de hotade arterna. Men det gör inte viltrehabilitering. Viltrehabilitering handlar om att rädda enskilda individer. Individer som på ett eller annat sätt behöver hjälp för att kunna fortsätta sina liv. Anledningar till att de behöver hjälp är huvud-sakligen konflikter med vårt mänskliga samhälle.

Lili och Mog, har under 10 år ägnat sig åt rehabilitering av vilda djur av alla dess slag. På så sätt har vi lärt oss mycket om de vilda djuren och deras liv. Om sjukvård, beteenden, behov och om hur mycket vårt samhälle påverkar de vilda djur som lever ibland oss. Vi har också fått komma nära och lära känna många underbara varelser, individer av alla slag, stora som små.

Den 16/10 kommer allts Lili och Måg till "vår" Rotaryklubb och berättar mer om Djurens Ö.

Vov,vov nej, jag menar Varmt välkomna :-)