Öppet hus med retorikkåseri

fredag 7 september 2018

Rotaryklubbarna i Upplands Väsby

Vill du veta mer om Rotary och samtidigt få en underhållande kväll så kom till vårt seminarium den 27 september kl. 19:00  i Scandic Infra City.

Efter en presentation av Rotary får du lyssna till vår kände retorikexpert, Christer Hanefalk, som kommer att kåsera kring retoriken under valrörelsen - med utgångspunkt från Almedalen. Christer har bl.a. gjort retorikanalyser från partiledarnas framträdande i Almedalen.

Målgrupp:

Vi vänder oss främst till dig som kan tänka dig att engagera dig i Rotary och som vill veta lite mer om vad vi gör.

Innehåll:

Rotary -vad är det och varför är jag med. Johan Magnusson och Christer Hanefalk, nuvarande presidenter för var sin Rotaryklubb i Upplands Väsby, diskuterar. Introduktion till retorikanalys. Analys av Almedalens tal och andra framträdanden i valrörelsen. Grodor, magplask och andra lustigheter. Missade chanser. Bästa retoriska framträdanden och formuleringar.

Tid o plats:

Scandic Infra City torsdag 27 september kl. 19:00 - 21:15.

Hotellet erbjuder möjlighet att äta middag i restaurangen före seminariet. Restaurangen öppnar för middag 17:00. Vi rekommenderar att du reserverar bord mejladress: meeting.infracity@scandichotels.com eller 08-517 344 00.

Anmälan:

Obligatorisk anmälan via mejl till bengt.kjallstrom@gmail.com senast 23/9